Aanbevolen

Extra tips (voor de aankomende 16 weken)
De meeste mensen zullen het ermee eens zijn dat het moeilijk is om een dieet te volgen of door middel van sport gewicht te verliezen. Wat het nog moeilijker maakt is dat alle diëten elkaar tegenspreken. Arnel bracht 7 jaar van zijn leven door met het bestuderen van lichaamsvet en hoe het lichaam dit verwerkt. Hijis geen voedingsdeskundige maar heeft zeker de expertise om richtlijnen te geven voor een gezonde voeding. Er kan niet genoeg benadrukt worden hoe belangrijk gezonde voeding voor je is, vooral in combinatie met deze trainingsschema's!
Naast gezonde voeding is het ook belangrijk om het metabolisme van het lichaam hoog te houden door middel van eetgedrag en intervaltraining.

Eerst proteïne!
Proteïne is een van de belangrijkere voedingsstoffen die moet worden opgenomen in het lichaam. Het zorgt voor een goede bouw en herstel van de spieren. Tevens zorgt proteïne ervoor dat de spieren hun vorm blijven behouden. Bovendien is proteïne nodig voor de productie van belangrijke hormonen en enzymen. Eenvan de grootste redenen waarom proteïne een grote rol speelt is dat het ervoor zorgt dat uw suikerspiegel niet omhoog wordt vastgespijkerd. Hoe meer uw suikerspiegel op hetzelfde niveau blijft hoe meer vet het lichaam kan vrijgeven voor energie.
proteïne
Metabolisme
Metabolisme ook wel stofwisseling genoemd heeft onder meer de volgende functies;

  • Het vrijmaken van energie uit opgenomen stoffen
  • Het gebruik van bouwstoffen en energie als bron voor alle biologische processen
  • Het verwerken van afvalstoffen>
  • De aanmaak en het gebruik van reserves
  • sprinter

    Extra hulp